Η Sony και η Microsoft αντιμέτωπες σε μια νέα κούρσα
- 03/04/2014, 20:25
- SHARE
Τελικά δεν γυρίζουν όλα γύρω από τα video games.
Εδώ και καιρό οι παιχνιδομηχανές δεν αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το PlayStation 2 της Sony έκανε καλές πωλήσεις εξαιτίας του DVD player που με το οποίο ήταν εφοδιασμένη όταν πρωτοεμφανίστηκε αυτή η τεχνολογία.
Το Xbox 360 της Microsoft και το PlayStation 3 προσφέρουν διαφορετικές λειτουργίες εκτός από τα παιχνίδια, χάρη στα ψηφιακά καταστήματα για ταινίες και εφαρμογές όπως η Netfix και η HBO Go. Το επόμενο βήμα είναι ο μετασχηματισμός της παιχνιδομηχανής σε ένα σύστημα ψυχαγωγίας με πρωτότυπες τηλεοπτικές σειρές αποκλειστικά γυρισμένες για το Xbox ή το PlayStation.
Την Τετάρτη η Sony αποκάλυψε ότι έχει ξεκινήσει γυρίσματα για μια σειρά ωριαίων επεισοδίων που αποκαλείται «Powers» και που θα προβληθεί στο PlayStation Network, την υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι κάτοχοι PS2 και PS3 για να παίζουν παιχνίδια στο διαδίκτυο και να ανεβάζουν ζωντανά βίντεο. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε αν το νέο πρόγραμμα θα συμπεριλαμβάνεται στην υπηρεσία καλωδιακής τηλεόρασης ή αν θα προσφέρεται σαν ανεξάρτητο προϊόν.
Η Sony στην ουσία προσπαθεί να πιάσει τη Microsoft στην κούρσα αυτή, η οποία το 2012 δημιούργησε την Xbox Entertainment Studios, μια εταιρεία παραγωγής με επικεφαλής το πρώην στέλεχος του CBS Νάνσι Τέλεμ, που θα παράγει τηλεοπτικά προγράμματα για την κονσόλα.
Η πρώτη παραγωγή είναι μια σειρά δράσης βασισμένη στο δημοφιλές παιχνίδι Halo με παραγωγό τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Επόμενες παραγωγές που ήδη γυρίζονται περιλαμβάνουν ένα ντοκιμαντέρ για το κραχ στη βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών το 1983, μια σειρά για τις ποδοσφαιρικές ομάδες στις πόλεις και ένα σόου που βασίζεται στη ζωή του τραγουδιστή της ραπ Νας, σύμφωνα με τη Deadline.
Για τους τεχνολογικούς αυτούς γίγαντες η επέκταση των λειτουργιών των παιχνιδομηχανών είναι αναγκαία στο χώρο των συσκευών πολλαπλών χρήσεων. Συσκευές με μια μόνο χρήση (όπως η κονσόλα Wii της Nintendo που δεν τα πάει καλά σε πωλήσεις) δεν έλκουν πλέον τους καταναλωτές, λέει ο Μπράιαν Μπλάου, διευθυντής έρευνας σε καταναλωτικές τεχνολογίες στην Gartner. «Πρέπει να δείξουν ότι έχουν αξία και για άλλες λειτουργίες», λέει.
Η βασική λειτουργία των συσκευών σαλονιού από όλες τις τεχνολογικές εταιρείες πιθανόν να γίνει πανομοιότυπη στα επόμενα χρόνια. Αυτό θα αυξήσει τη σημασία του αποκλειστικού περιεχομένου – είτε κάποιο δημοφιλές παιχνίδι ή κάποια δημοφιλή τηλεοπτική σειρά – ώστε να ξεχωρίσουν από τις υπόλοιπες. «Αυτές οι συσκευές λειτουργούν στην ουσία σαν ένας ‘μπουφές’ διασκέδασης», λέει ο Νταν Κράιαν, διευθυντής αναλύσεων για ψηφιακά μέσα στην HIS Screen Digest. «Όσο περισσότερη αξία προσθέσει κανείς σε αυτή τη λειτουργία τους, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα τις χρησιμοποιούν και θα γίνουν πιο δημοφιλής».
Διαβάστε ακόμη: