Οι πράκτορες της NSA ντύθηκαν όρκ!
- 09/12/2013, 16:37
- SHARE
Νέες αποκαλύψεις για παρακολουθήσεις πολιτών μέσω δημοφιλών online παιχνιδιών, όπως το World of Warcraft.
Τα εργαλεία hacking και παρακολούθησης που χρησιμοποιεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ (NSA) ήταν πολλά, αλλά όχι αρκετά. Κάτι παραπάνω έπρεπε να γίνει. Αυτό ανέφεραν οι εκθέσεις των ανθρώπων της NSA, όπως περιγράφουν οι New York Times. Τότε έπεσε στο τραπέζι μια «επαναστατική» ιδέα: πράκτορες ντυμένοι όρκ και ξωτικά!
Η πρόταση ήταν απλή αλλά λειτουργική. Η εισβολή στα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια (MMORPG) και πιο συγκεκριμένα στα πασίγνωστα World of Warcraft (WoW) και Second Life θα αποτελούσε μια πρώτης τάξης ευκαιρία για συγκέντρωση πολύτιμων πληροφοριών.
Όπως αναφέρουν τα αρχεία του πρώην συνεργάτη της CIA, Έντουαρντ Σνόουντεν, οι άνθρωποι της NSA και της βρετανικής θυγατρικής της, της GCHQ, δημιούργησαν χαρακτήρες στους φανταστικούς κόσμους των video games με σκοπό να εντοπίσουν πληροφοριοδότες, αλλά και να αντλήσουν αρχεία μέσω της πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιεί ο κάθε παίκτης.
Διαβάστε ακόμη: Οι γίγαντες της τεχνολογίας «τα ψάλλουν» στον Ομπάμα
«Επειδή οι στρατιωτικοί πολλές φορές βασίζονται σε χαρακτηριστικά πολύ συγγενικά με ένα διαδικτυακό παιχνίδι –ψεύτικα ονόματα, ηχητικά και γραπτά μηνύματα, οικονομικές συναλλαγές- οι αμερικανικές και βρετανικές αρχές πληροφοριών ανησύχησαν ότι μπορεί να υπάρχουν κι εκεί ύποπτες συμπεριφορές», περιγράφουν οι αναφορές που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας.
Από το 2008, έγγραφα της NSA περιγράφουν τα διαδικτυακά παιχνίδια ως «πιθανή απειλή» αλλά κι ως «ένα πλούσιο σε πιθανούς στόχους δίκτυο επικοινωνίας». Έτσι, αρκετοί πράκτορες ταξίδεψαν στο φανταστικό κόσμο των ξωτικών, των όρκ και των εικονικών άβαταρ που «φιλοξενούν» τα WoW και Second Life, με σκοπό να κάνουν τα δικά τους «μαγικά».
Η παρακολούθηση δεν περιορίστηκε μόνο εκεί, αλλά επεκτάθηκε και στο Xbox Live της Microsoft, περιγράφει το δημοσίευμα των New York Times, παρά το γεγονός ότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο εισχώρησαν στα αρχεία ή τα δεδομένα πληροφοριών της πλατφόρμας, ούτε πόσοι Αμερικανοί χρήστες παρακολουθούνταν.
Διαβάστε ακόμη: Το μεγάλο «αυτί» του… «Μεγάλου Αδελφού»
Η Blizzard Entertainment, η εταιρεία που δημιούργησε το World of Warcraft, δήλωσε ότι τέτοιου είδους κινήσεις από πλευράς της NSA και της GCHQ πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη δική της γνώση ή συγκατάθεση. «Δεν γνωρίζουμε τίποτα για οποιοδήποτε είδος παρακολούθησης», δήλωσε ο εκπρόσωπος της.
Microsoft και Philip Rosedale (η εταιρεία-δημιουργός του Second Life) αρνήθηκαν να σχολιάσουν το γεγονός, ενώ ούτε η NSA προχώρησε σε κάποια δήλωση. «Κάθε δραστηριότητά μας εκτελείται με βάση το νομικό πλαίσιο, το οποίο καθορίζει όλες μας τις κινήσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων η GCHQ.
Μια από τις φερόμενες αρμοδιότητες των «μυστικών πρακτόρων-ορκ», ήταν να εντοπίσουν εκείνες τις υποομάδες (guilds) στο WoW με σκοπό να ξεσκεπάσουν πιθανούς θύλακες ισλαμιστών εξτρεμιστών μέσω της αλίευσης πληροφοριών από άλλους παίκτες, αλλά και να υποκλέψουν τα αρχεία του ίδιου του παιχνιδιού.
Διαβάστε ακόμη: NSA: «Σκανάρει» 5 δισ. αρχεία την μέρα από κινητά τηλέφωνα!
Από το 2008 η εισχώρηση στον εικονικό κόσμο του World of Warcraft -τον λεγόμενο Άζεροθ- απέφερε αποτελέσματα, αναφέρουν τα έγγραφα του Σνόουντεν. Το 2009 την προσοχή των Αρχών τράβηξε το Second Life, αλλά δεν κράτησε για πολύ, μιας και το ενδιαφέρον του κόσμου δεν ήταν αυτό που είχαν προβλέψει οι άνθρωποι των υπηρεσιών ασφαλείας.
Η προσοχή των Αρχών στα διαδικτυακά παιχνίδια δεν είναι καινούριο φαινόμενο, μιας και ανά διαστήματα έχουν εμφανιστεί πολλές περιπτώσεις προώθησης εξτρεμιστικής προπαγάνδας, μέσω του εικονικού περιβάλλοντος ενός online videogame. Όμως, από την «κλασσική» παρακολούθηση μέχρι τη δημιουργία ξωτικών που «ψαρεύουν» υποψήφιους τρομοκράτες στον φανταστικό κόσμο του Άζεροθ, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη.