Μια «ανάσα» πριν την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών
- 15/05/2014, 10:00
- SHARE
Η μυθιστορηματική ζωή και ο τραγικός έρωτας του Αβελάρδου και της Ελοΐζας, δυο ιστορικών προσώπων του 12ου αιώνα, ανοίγουν την αυλαία του Φεστιβάλ.
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το Φεστιβάλ Αθηνών και την αυλαία του σηκώνει την 1η και 2 Ιουνίου στην Πειραιώς 260, η παράσταση «Αβελάρδος και Ελοΐζα», από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια της δυτικής λογοτεχνίας, την οποία σκηνοθετεί ο Γιάννη Καλαβριανός.
Τις ίδιες ημέρες, στην διπλανή αίθουσα Ε της Πειραιώς, η χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου δημιουργεί μια χορευτική περφόρμανς, με το ανθρώπινο σώμα να λειτουργεί σαν κινούμενος καμβάς σε ένα ατέλειωτο ταξίδι ρυθμών, φωτός και ηχοχρωμάτων, πάνω στον οποίο ο εικαστικός Τσαρλς Σάντισον προβάλει το έργο του.
Την εν πολλοίς άγνωστη στο ελληνικό κοινό, μυθιστορηματική ζωή και τον τραγικό έρωτα του Αβελάρδου και της Ελοΐζας, δυο ιστορικών προσώπων του 12ου αιώνα, συστήνει το θέατρο Sforaris και ο Γιάννης Καλαβριανός, ο οποίος εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει και τα κείμενα της παράστασης.
Ο έρωτας και η τιμωρία του Αβελάρδου και της Ελοΐζας, που έζησαν περίπου 500 χρόνια πριν γραφτεί ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, μέσα στο απολύτως εχθρικό θεοκρατικό κράτος της εποχής αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για ποιητές, ζωγράφους, συγγραφείς αλλά και ιστορικούς, ψυχολόγους και κοινωνιολόγους των επόμενων αιώνων. Ο κοινός τους τάφος βρίσκεται στο Κοιμητήριο του Père Lachaise στο Παρίσι και αποτελεί μέχρι σήμερα τόπο προσκυνήματος για τους ερωτευμένους όλου του κόσμου.
Η παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάς, Γαλλία, Συμμαχία 2014». Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Ελένη Κοκκίδου, ο Γιώργος Γλάστρας, η Χριστίνα Μαξούρη μαζί με δεκατρείς ηθοποιούς του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΑΤΕ-Πειραιώς.
Για την Μαριάννα Καβαλλιεράτου, η παράσταση «Stations», την 1η και 2 Ιουνίου στην Πειραιώς, δεν είναι ένα απλό χορευτικό σόλο αλλά ένα έργο, όπου ο χορός, η μουσική και το εικαστικό κομμάτι δουλεύουν ως μια συμπαγής δύναμη.
Η παράσταση ξεκίνησε ως μια δουλειά σε εξέλιξη, στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος του Watermill center for Αrts and Humanities στη Νέα Υόρκη, το καλοκαίρι του 2013, όπου και παρουσιάστηκε στην πρώτη της μορφή.
Διαβάστε ακόμα: