Η άλλη «λάμψη» των Όσκαρ
- 02/03/2014, 19:33
- SHARE
«Πόλεμος» εκατομμυρίων πάνω στο κόκκινο χαλί για την «γκρίζα» διαφήμιση κοσμημάτων.
Τα κόκκινα χαλιά έχουν στρωθεί για να υποδεχθούν τους υψηλούς προσκεκλημένους. Και η 7η τέχνη ετοιμάζεται απόψε να γιορτάζει μία ακόμη λαμπρή τελετή, την 86η κατά σειρά, για την απονομή των Όσκαρ.
‘Ωρες πριν αρχίσει η τελετή, φωτογράφοι κι τηλεοπτικά συνεργεία έχουν λάβει θέσεις κατά μήκος της νοητή πασαρέλας, που έχει στηθεί στην είσοδο για τις μεγάλες σταρ, στάρλετ και σταρλετίτσες, οι οποίες με τη σειρά τους θα πρέπει να διαφημίσουν την αποψινή «πραμάτειά» τους: πανάκριβες τουαλέτες με την υπογραφή διάσημων κι ανερχόμενων μόδιστρων, αλλά και εξωφρενικής αξίας κοσμήματα από γνωστούς και σχεδόν άγνωστους οίκους κοσμημάτων.
Υπό αυτήν την έννοια, πρόκειται για μία ιδιότυπη εμποροπανήγυρη, που όμως για τους σχεδιαστές ρούχων και κοσμημάτων είναι μία «χρυσή» ευκαιρία για «γκρίζα» διαφήμιση και εκτίναξη στις πωλήσεις. Δεδομένου πάντως ότι την παράσταση κλέβουν παραδοσιακά τα φορέματα των καλλωπισμένων κυριών, η μάχη μοιραία γίνεται λίγο πιο αβυσσαλέα και επίπονη για τους κοσμηματοποιούς, κυρίως όσους προσπαθούν να καθιερωθούν στον χώρο.
Ποιοι stars του Hollywood σνόμπαραν το Όσκαρ που κέρδισαν;
Ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει εβδομάδες πριν από την τελετή απονομής, με ιδιωτικές επιδείξεις και πρόβες σε σουίτες πολυτελών ξενοδοχείων στο Λος Άντζελες, όπως το Peninsula, το Four Seasons ή το Chateau Marmont. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο για μία μικρή φίρμα να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς του κλάδου», λέει στους New York Times η σχεδιάστρια κοσμημάτων Πάμελα Λοβ. Στον νου της έρχονται νοητά ονόματα όπως Cartier, Bulgari και Van Cleef & Arpels…
Οι όροι του παιχνιδιού είναι σκληροί -ορισμένοι μεγάλοι οίκοι έχουν την ευχέρεια και την πρόθεση να καταβάλουν τερατώδη ποσά για να κλείσουν παχυλά συμβόλαια με μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου. Το τίμημα για «γκρίζα» διαφήμιση των κοσμημάτων τους από μία διασημότητα μπορεί να φθάσει για παράδειγμα τα 100.000 δολάρια, για μία και μόνον εμφάνιση στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ!
«Η δική μου εταιρία είναι μικρή. Δεν μπορώ να πληρώνω τέτοια ποσά», λέει η σχεδιάστρια κοσμημάτων Τζένιφερ Μέγιερ, κόρη του προέδρου και CEO των Universal Studios, Ρον Μέγιερ. Η τελευταία αυτή ιδιότητα της άνοιξε βέβαια κάποιες πόρτες. Για την ακρίβεια, «Κερκόπορτες», όπως λέει η ίδια…
«Οι γνωριμίες με στυλίστες είναι εξαιρετικά χρήσιμες», αναφέρει στους NYT, το ίδιο και οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων, οι κινηματογραφικοί παραγωγοί, ακόμη και οι σύζυγοί τους: όλοι όσοι μπορεί να πλαισιώνουν δηλαδή έναν κινηματογραφικό αστέρα.
Δείτε: Τα «δώρα» των υποψηφίων για τα φετινά βραβεία Όσκαρ
Ωστόσο, και αυτός ο «παράδρομος» μπορεί να αποδειχθεί στρωμένος με «αγκάθια», όπως έχει να διηγηθεί μέσα από μία πρόσφατη εμπειρία της, η σχεδιάστριας κοσμημάτων Ιρέν Νιούγουρθ. Χωρίς να κατονομάσει τον στυλίστα, αναφέρει ότι λίγο-πολύ της ζήτησε ως προσωπικό… δώρο ένα κόσμημα αξίας 40.000 δολαρίων, για να την διευκολύνει.
«Προσωπικά», αναφέρει, «δεν υπήρχε καμία περίπτωση να κάνω κάτι τέτοιο»…
Μία πιο βατή «οδός» τελικά αποδεικνύεται η γνωριμία με ανερχόμενους αστέρες, πριν η φήμη τους και τα κασέ τους εκτιναχτούν στα ύψη. Γι’ αυτό και «οι κοσμηματοποιοί δαπανούν εκατοντάδες ώρες ξεφυλίζζοντας περιοδικά, όπως το Variety και το Hollywood Reporter, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, για να δουν με ποιες ηθοποιούς ασχολούνται περισσότερο τα ΜΜΕ», παρατηρεί η Λάρα Σρίφτμαν της εταιρίας δημοσίων σχέσεων Harrison & Shriftman, με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Κι από εκεί αρχίζουν καταστρώνουν τη στρατηγική για να τις προσεγγίσουν»…
Λόγω του νεαρού ηλικίας τους, εξάλλου, οι νεαρές στάρλετ τείνουν να προτιμούν κάτι πιο μοντέρνο και πιο ιδιαίτερο. Γιατί, όπως παρατηρεί και η Πάμελα Λοβ: «δεν θέλουν να δείχνουν σαν να φορούν τα κοσμήματα της γιαγιάς τους». Κάπως έτσι η ίδια άρχισε να συνεργάζεται με την Ρέιτσελ Μπίλσον, η Ιρέν Νιούγουιρθ με την Σκάρλετ Γιόχανσον και η επίσης ανερχόμενη σχεδιάστρια κοσμημάτων, Κίμπερλι Μακντόναλντ, με την Λουπίτα Νιόνγκ’ο από την Κένυα, που έκανε το κινηματογραφικό ντεμπούτο στην ταινία «12 Χρόνια Σκλάβος» και είναι απόψε υποψήφια για το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου…
Διαβάστε ακόμη: Η επιχειρηματική… «γλύκα» των βραβείων Όσκαρ