«Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος»: Η Microsoft αναβιώνει ψηφιακά την ιστορική πατρίδα των Ολυμπιακών Αγώνων

«Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος»: Η Microsoft αναβιώνει ψηφιακά την ιστορική πατρίδα των Ολυμπιακών Αγώνων
(Ξένη Δημοσίευση) Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει κατά την διάρκεια της παρουσίασης της ψηφιακής αναβίωσης της Αρχαίας Ολυμπίας με τίτλο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος», ύστερα από συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, η τεχνολογική εταιρεία έδειξε για πρώτη φορά πώς ανοίγει την Αρχαία Ολυμπία σε θεατές από όλο τον κόσμο.

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και η Microsoft Corp απέδωσαν σήμερα το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος», παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Το έργο εγκαινίασε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Το έργο, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft Corp και αφορά στην ψηφιακή διατήρηση και αποκατάσταση της Αρχαίας Ολυμπίας, γενέτειρας των Ολυμπιακών Αγώνων, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό το έργο ψηφιακής αναβίωσης επιτρέπει στους θεατές σε όλο τον κόσμο να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια με μια συναρπαστική εμπειρία μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μίας εμπειρίας μέσω υπολογιστή, καθώς και της έκθεσης του Microsoft HoloLens 2, που στεγάζεται στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών.

Η ψηφιακή διατήρηση της Αρχαίας Ολυμπίας επιτρέπει στον επισκέπτη να περπατήσει στους δρόμους του αρχαιολογικού χώρου σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της ιστορίας – που ζωντανεύει με έναν ρεαλιστικό, συναρπαστικό τρόπο, που μέχρι σήμερα δεν ήταν δυνατός. Αυτή η νέα μορφή ψηφιακής αρχειοθέτησης θα συνεχίσει να προσφέρει μια «πύλη» σε μια άλλη εποχή, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε τι έχει επιτύχει η ανθρωπότητα στο παρελθόν και υπενθυμίζοντάς μας τι μπορούμε να καταφέρουμε σήμερα.

«Το έργο “Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος” είναι ένας μοναδικός τρόπος να γνωρίσεις την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας. Οι επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο μπορούν να “επισκεφθούν” μέσα από την ψηφιακή απεικόνιση το χώρο όπως ήταν στην αρχαιότητα και να βιώσουν την ιστορία και τις αξίες που πρεσβεύει, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Mr. Mitsotakis: The first global step to show how ancient civilization can meet technology.
Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός

«Το έργο για την ψηφιακή διατήρηση της Αρχαίας Ολυμπίας αποτελεί ένα σημαντικό  επίτευγμα στον τομέα της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Φέρνει κοντά τον ανθρώπινο παράγοντα και την τεχνολογία αιχμής, και προσκαλεί τις επόμενες γενιές να εξερευνήσουν το παρελθόν μας με νέους τρόπους», δήλωσε ο Brad Smith, Πρόεδρος της Microsoft.

Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός, Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, CEO, Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Philippe Rogge, President, Microsoft Central & Eastern Europe
Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός, Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, CEO, Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Philippe Rogge, President, Microsoft Central & Eastern Europe

«Με την ψηφιακή αναπαράσταση του πανελλήνιου ιερού της Αρχαίας Ολυμπίας, η πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και οι αξίες του Ολυμπισμού, της ειρήνης, της αρμονίας, της αριστείας, της ευγενούς άμιλλας, γίνονται προσβάσιμες σε όλο τον κόσμο, σε όλο τον πλανήτη, μέσω της χρήσης τεχνολογίας αιχμής. Το έργο Ψηφιακής Διατήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Αρχαίας Ολυμπίας μέσω της χρήσης τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μεικτής Πραγματικότητας, που υλοποιήθηκε μέσω πολιτιστικής χορηγίας της Microsoft, προβάλλει και αναδεικνύει τον μοναδικό και εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, συμβάλλει στην έρευνα και αποτύπωση των μνημείων, υποστηρίζει τον τουρισμό και την εξωστρέφεια της χώρας ως μιας σύγχρονης και ισχυρής δημοκρατίας με μεγάλο ιστορικό και πολιτισμικό παρελθόν και αναμφισβήτητη αναπτυξιακή δυναμική», δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός, Philippe Rogge, President, Microsoft Central & Eastern Europe
Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός, Philippe Rogge, President, Microsoft Central & Eastern Europe

«Ευχαριστούμε την ελληνική κυβέρνηση για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία που χρειάστηκε για να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο. Ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε μαζί τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε για να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο το έργο αυτό για να ενισχύσουμε τον τουρισμό, την εκπαίδευση, αλλά και το τι σημαίνει σήμερα η Ελλάδα για τον υπόλοιπο κόσμο», δήλωσε ο Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, Γενικός Διευθυντής για τη Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας.

Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, CEO, Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας
Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, CEO, Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας

Συνολικά, το έργο αποκαθιστά ψηφιακά 27 μνημεία στο χώρο, μεταξύ αυτών, το Στάδιο, τους ναούς του Δία και της Ήρας και το εργαστήριο του Φειδία. Στην τρισδιάστατη εμπειρία, αυτά τα κτίρια ανασυντίθενται με ρεαλιστική λεπτομέρεια, με επίπονη έρευνα από διεπιστημονική ομάδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστά στην αρχική τους μορφή. Αυτό περιλαμβάνει ιστορικά χρονοδιαγράμματα των αλλαγών του χώρου, με την πάροδο του χρόνου, και απεικονίσεις τεχνουργημάτων από κάθε περίοδο.

Μέσω της πρωτοβουλίας της, “AI for Cultural Heritage”, η Microsoft συνεργάστηκε με την εταιρεία τεχνολογίας Iconem, η οποία ειδικεύεται στην ψηφιοποίηση ιστορικών τοποθεσιών σε 3D, για να δημιουργήσει το θεμελιώδες μοντέλο της Αρχαίας Ολυμπίας. Χρησιμοποιώντας επίγειες κάμερες και drones για τη λήψη εκατοντάδων χιλιάδων εικόνων του αρχαιολογικού χώρου, η Microsoft AI επεξεργάστηκε στη συνέχεια τις εικόνες για να δημιουργήσει μοντέλα τόσο ακριβή, που αποδίδονται ως φωτορεαλιστικά.

Η συνεργασία μεταξύ του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Microsoft έφερε κοντά ανθρώπους από διαφορετικά υπόβαθρα – θεωρητικά και τεχνικά, όπως αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες και προγραμματιστές – και από διάφορα μέρη του κόσμου, για να εργαστούν, να βρουν νέους τρόπους για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και τελικά να βρουν ένα κοινό έδαφος για να ζωντανέψει αυτό το έργο – όχι μόνο για να διατηρήσει το παρελθόν με τη χρήση της τεχνολογίας AI, αλλά και για να οδηγήσει αυτές τις αρχές στο μέλλον.

Αυτά τα μνημεία επέζησαν χιλιάδων ετών από καιρικές συνθήκες, πολέμους, σεισμούς, και αλλαγών που επέφερε διαδοχικά ο χρόνος, και χρειάζονται ψηφιακή συντήρηση για να διασφαλιστεί ότι όλα τα στοιχεία της πλούσιας ιστορίας και των κοινών αξιών, τις οποίες εκπέμπουν τα μνημεία, θα παραδοθούν στις μελλοντικές γενιές.

Μπορείτε να δείτε την εμπειρία στο olympiacommongrounds.gr και να κατεβάσετε την εφαρμογή στα καταστήματα εφαρμογών iOS και Android μέσω αυτού του συνδέσμου, από το κινητό σας τηλέφωνο.

H έκθεση «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος», που περιλαμβάνει εικονική περιήγηση με το HoloLens 2, είναι ανοιχτή σε ειδικό χώρο τον οποίο το Ολυμπιακό Μουσείο  της Αθήνας, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Lamda Development, και το οποίο στεγάζει ένα σημαντικό μέρος της ολυμπιακής κληρονομιάς της χώρας μας, παραχώρησε στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, στο πλαίσιο Πολιτιστικής Χορηγίας, η οποία εκτός από τη διάθεση του χώρου, περιλαμβάνει και τη λειτουργία του. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν από σήμερα να επισκεφθούν την έκθεση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, που βρίσκεται στη Λεωφόρο Κηφισίας 37Α στο Μαρούσι. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν ψηφιακά και χωρίς αντίτιμο εισιτηρίου τα εμβληματικά μνημεία της Αρχαίας Ολυμπίας και να ζήσουν μια συναρπαστική εμπειρία.