Έχει «πεθάνει» η Barbie;
- 23/04/2015, 20:30
- SHARE
Οι πωλήσεις της άλλοτε κραταιάς κούκλας πέφτουν και ο ανταγωνισμός είναι πιο σκληρός από ποτέ.
Υπάρχουν λιγοστές πληροφορίες σχετικά με την πλοκή της ταινίας «Toy Story 4», η οποία θα κυκλοφορήσει το 2017. Αλλά αν η Disney και η Pixar θέλουν η ταινία να είναι ρεαλιστική, θα πρέπει να απαλλαγούν από τη Barbie, τον Ken και το τηλέφωνο της Fisher-Price.
Η Mattel έχει τα δικαιώματα αυτών των εμπορικών σημάτων. Και η ζήτησή τους φθίνει. Τα παιδιά πλέον δεν παίζουν πολύ με αυτά τα παιχνίδια.
Οι πωλήσεις της Barbie υποχώρησαν κατά 16% το 2014. Οι πωλήσεις της Fisher-Price ήταν μειωμένες κατά 13%.
Ακόμη και οι πωλήσεις της American Girl, της μάρκας που υποτίθεται θα βοηθούσε να απαλύνει το πλήγμα από την πτώση των πωλήσεων της Barbie, μπορεί να έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια ανόδου τους. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3% το προηγούμενο έτος.
Το μόνο σημαντικό εμπορικό σήμα της Mattel που εμφάνισε ανάπτυξη το περασμένο έτος ήταν τα Hot Wheels – και οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 3%.
Πόσο χειρότερα μπορεί να γίνουν τα πράγματα; Μπορεί να υπάρχουν κάποια σημάδια ελπίδας. Η Mattel δημοσίευσε τα τελευταία τριμηνιαία κέρδη της μετά τη λήξη της χρηματιστηριακής συνεδρίασης την περασμένη Πέμπτη.
Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα μειώθηκαν σε σχέση με ένα χρόνο πριν και η Mattel εμφάνισε ζημίες, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις προβλέψεις και οι ζημιές δεν ήταν τόσο μεγάλες όσο αναμένονταν. Οι πωλήσεις της Barbie σταθεροποιήθηκαν και η τιμή της μετοχής της Mattel αυξήθηκε κατά 8% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου.
Αλλά η τιμή της μετοχής της Mattel είναι μειωμένη σχεδόν κατά 20% φέτος και έχει μειωθεί σχεδόν κατά 40% από το υψηλό της πέρυσι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας απομακρύνθηκε τον Ιανουάριο και ο προσωρινός αντικαταστάτης του, Κρίστοφερ Σίνκλερ, διορίστηκε στη θέση του μόνιμου διευθύνοντος συμβούλου νωρίτερα αυτό το μήνα.
Μπορεί η κατάσταση να αλλάξει; Ο Σίνκλερ έχει σκληρή δουλειά μπροστά του … και μικρή εμπειρία στο χώρο των παιχνιδιών. Πέρασε πάνω από μια δεκαετία στην Pepsi, πριν τη μετάβαση στον κόσμο των ιδιωτικών μετοχικών κεφαλαίων και των κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Mattel δέχεται οικονομικά πλήγματα κυρίως επειδή τα παιδιά έχουν μετακινηθεί από τα «αναλογικά» παιχνίδια στις συσκευές υψηλής τεχνολογίας και στις διαδραστικές εφαρμογές για smartphone και tablet.
Η Mattel προσπαθεί να παραμείνει επίκαιρη. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να πουλήσει μια έκδοση της Barbie η οποία καταγράφει τις φωνές και μπορεί να συνδεθεί στο cloud μέσω Wi-Fi, έτσι ώστε να μπορεί πραγματικά να σας γνωρίσει και να συνομιλήσει μαζί σας.
Συνεργάζεται επίσης με την Google για την κυκλοφορία του κλασικού View-Master, του στερεοσκοπικού τρισδιάστατου προβολέα, για χρήση σε smartphone.
Τα πραγματικά προβλήματα: Το ζήτημα δεν είναι ότι η Mattel είναι πολύ χαμηλής τεχνολογίας για τη σημερινή γενιά παιδιών. Υπάρχει ένα μεγαλύτερο πρόβλημα που δεν μπορεί να λυθεί μέσω της μετάβασης στην ψηφιακή τεχνολογία. Οι μάρκες της Mattel έχουν «μπαγιατέψει».
Τα πιο δημοφιλή παιχνίδια συνήθως είναι αυτά που σχετίζονται με δημοφιλείς ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Και η Hasbro κυριαρχεί σε αυτόν τον τομέα.
Η Hasbro έχει τα δικαιώματα των Transformers, καθώς και του Star Wars και της σειράς Marvel. Η χρονιά θα πάει καλά για τις δύο μάρκες, καθώς η επόμενα ταινία «Avengers» βγαίνει στις αίθουσες την 1η Μαΐου και η έβδομη σειρά στο έπος του Star Wars κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους το Δεκέμβριο. Η Disney έχει τα δικαιώματα της εταιρείας που δημιούργησε το Star Wars, Lucasfilm.
Η Wall Street το έχει αντιληφθεί αυτό. Οι μετοχές της Hasbro έχουν αυξηθεί περίπου 20% αυτό το έτος και βρίσκονται κοντά στα υψηλά όλων των εποχών.
Η Hasbro, η οποία θα δημοσιεύσει αποτελέσματα πρώτου τριμήνου στις 20 Απριλίου, είναι κερδοφόρα. Και τα κέρδη της αναμένονται να αυξάνονται κατά περίπου 11% ετησίως για τα επόμενα χρόνια, σε σύγκριση με μια αύξηση μόλις 5% των κερδών της Mattel.
Οι ανανεώσεις των γερασμένων εμπορικών σημάτων δεν είναι λύση για τη Mattel. Πρέπει να κυκλοφορήσει νέα διασκεδαστικά παιχνίδια – ή να συνεργαστεί περισσότερο με εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης που κυκλοφορούν δημοφιλή κινούμενα σχέδια και ταινίες δράσης.
Πηγή: CNNMoney