Eurovision: Οι «ελληνικοί» αλγόριθμοι που αποκαλύπτουν τις γεωγραφικές… συμπάθειες των χωρών

Eurovision: Οι «ελληνικοί» αλγόριθμοι που αποκαλύπτουν τις γεωγραφικές… συμπάθειες των χωρών
This photograph taken on February 20, 2024 shows the logo of the Eurovision 2024 displayed during a press conference of Belgian singer actor and singer Mustii (aka Thomas Mustin), who will represent Belgium at the song contest, at the headquarters of French-spoken public broadcaster RTBF in Brussels. The contest will be held in Malmo, Sweden, in May. (Photo by LAURIE DIEFFEMBACQ / Belga / AFP) / Belgium OUT Photo: AFP
«Τα οικονομικά ή γεωγραφικά συμφέροντα που κρύνονται από πίσω».

Τις γεωγραφικές συμπάθειες μεταξύ χωρών στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση αλγορίθμων, στη γλώσσα προγραμματισμού R και με βάση τα δεδομένα των βαθμολογιών των χωρών σε όλους τους διαγωνισμούς από το 1975 μέχρι το 2023.

Σύμφωνα με τη μαθηματικό, υποψήφια διδάκτορα του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Καβάλας, Μαρία Κοτρώτσιου, από τις βαθμολογίες που έδινε κάθε χώρα στις υπόλοιπες προέκυψαν συνδέσεις μεταξύ των χωρών, ενώ «επιβεβαιώθηκαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ότι οι σκανδιναβικές χώρες (Νορβηγία, Σουηδία) αλληλοϋποστηρίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού από το 1975 μέχρι το 2023».

Επίσης, σύμφωνα με την ίδια, βρέθηκε ακόμα μια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, στην οποία προστέθηκε και η Μάλτα κατά τα τελευταία χρόνια του διαγωνισμού, ενώ ισχυρή σύνδεση υπάρχει και μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Τουρκίας.

Με αφορμή την παρουσίαση της εργασίας στο συνέδριο της 14ης Μαθηματικής Εβδομάδας, η κ. Κοτρώτσιου επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι από τις γεωγραφικές αυτές συμπάθειες «μπορούμε να καταλάβουμε ότι ίσως έχουμε και οικονομικά ή γεωγραφικά συμφέροντα από πίσω. Εκτός από το ότι το τραγούδι μπορεί να άρεσε ή όχι, σίγουρα οι χώρες επηρεάζονται και από τη γεωγραφική τους θέση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παράλληλα ανέφερε ότι σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα αποτελέσματά της δείχνουν να μην διαφοροποιούνται στον χρόνο, ενώ οι όποιες μικρές αλλαγές, αποδίδονται στη μη συμμετοχή όλων των χωρών στον τελικό του διαγωνισμού κάθε χρόνο.

«Ξεκίνησα την έρευνα στο πλαίσιο της διπλωματικής που εκπόνησα στο μεταπτυχιακό μου. Εκείνη τη χρονιά δεν είχε γίνει ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision λόγω του covid και ήταν ένα θέμα που μου είχε τραβήξει το ενδιαφέρον. Το μεγαλύτερο ζήτημα που με απασχόλησε ήταν κατά πόσο το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας βασίζεται μόνο στο κομμάτι του τραγουδιού, ή αν από πίσω κρύβονται και άλλοι παράγοντες. Και έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό», σημείωσε.

Παράλληλα σχολίασε ότι απαραίτητα εργαλεία για την έρευνα ήταν τα μαθηματικά και ο προγραμματισμός ενώ υπογράμμισε ότι τέτοιου είδους υπολογισμοί εφαρμόζονται στην επιστήμη της βιολογίας και στις περιπτώσεις ασθενειών αλλά και σε κοινωνικά συστήματα, ακόμη και σε δίκτυα με πολέμους και συμμαχίες.

Επόμενο βήμα για την κ. Κοτρώτσιου είναι η βελτίωση της ακρίβειας των αποτελεσμάτων μέσω της χρήσης εντροπικών μεθόδων ανίχνευσης κοινοτήτων, έρευνα που υλοποιείται σε συνεργασία με τους καθηγητές του Τμήματος Φυσικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Σταύρο Σταυρινίδη και του Τμήματος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Αντωνίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: