Γιατί η Roblox στοχεύει πέρα από τους προέφηβους
- 13/03/2021, 16:05
- SHARE
της Lucinda Shen
Αυτό είναι το ερώτημα που θέτουν οι επενδυτές αφότου η εταιρεία gaming/social-media εισήχθη στο χρηματιστήριο μέσω απευθείας καταχώρησης την Τετάρτη.
Η τελευταία αποτίμηση της Roblox, περίπου στα 29,5 δισεκατομμύρια δολάρια, κατά τη διαδικασία ιδιωτικής χρηματοδότησης τον Ιανουάριο την καθιστά σίγουρα μία από τις πιο καυτές εταιρείες που εισήχθησαν στο χρηματιστήριο τα τελευταία χρόνια, έχοντας αναπτυχθεί ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 83% στα 923,9 εκατομμύρια δολάρια το 2020, ενώ η καθημερινή βάση ενεργών χρηστών αυξήθηκε στα 32,6 εκατομμύρια.
Έχοντας αναπτυχθεί πάνω σε μια βάση εξοικειωμένων ψηφιακά, νεαρών χρηστών, η εταιρεία οφείλει ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της στο κοινωνικό της στοιχείο: Οι χρήστες μεταβαίνουν στη Roblox σε μεγάλο βαθμό για να κάνουν παρέα με φίλους – και προφανώς ξοδεύουν εκατομμύρια σε αυτήν τη διαδικασία.
Ωστόσο, η εταιρεία παραμένει μη κερδοφόρα, με τις απώλειές της να ξεπερνούν την αύξηση των εσόδων: οι απώλειες αυξήθηκαν κατά 256,3% σε περίπου 253,2 εκατομμύρια δολάρια το 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους η Roblox εξακολουθεί να είναι μη κερδοφόρα: Σε αντίθεση με τα μεγάλα στούντιο ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η εταιρεία δεν προσλαμβάνει προγραμματιστές για τη δημιουργία επιτυχιών blockbuster. Αντ’ αυτού, βασίζεται στους δικούς της παίκτες για να δημιουργούν συνεχώς νέα παιχνίδια, από τα οποία στη συνέχεια λαμβάνουν μερίδιο 70% επί των εσόδων με βάση το περιεχόμενό τους.
Αυτός είναι ακόμα άλλος λόγος για τον οποίο οι αναλυτές πιστεύουν ότι η εταιρεία έχει υπάρξει τόσο δημοφιλής. Αλλά για να διατηρήσει το μοντέλο αυτό ζωντανό και σε κίνηση, η Roblox πρέπει να προσελκύει τους παίκτες με περισσότερα παιχνίδια υψηλής ποιότητας.
Και η εταιρεία το γνωρίζει αυτό. Πληρώνει ένα τεράστιο ποσό για να παρακινήσει τους παίκτες να δημιουργούν τέτοιο περιεχόμενο: Στην πραγματικότητα, αυτές οι «χρεώσεις ανταλλαγής προγραμματιστών» ήταν το μεγαλύτερο κόστος της εταιρείας το 2020, αυξημένο σχεδόν κατά 194% στα 328,7 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 83%.
Για την Roblox και για άλλες εταιρείες που επιδιώκουν να αντιγράψουν το μοντέλο της στο οποίο τόσο οι δημιουργοί όσο και οι παίκτες ευδοκιμούν βοηθώντας αμοιβαία ο ένας τον άλλο, αυτές οι σημαντικές πληρωμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται: Η εταιρεία στην παρουσίαση της Ημέρας των Επενδυτών σημείωσε ότι σκοπεύει να προσφέρει περισσότερα χρήματα στους δημιουργούς.
Πηγή: fortune.com