Η Facebook εξαπλώνεται στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας
- 25/05/2016, 12:52
- SHARE
Μόλις εξαγόρασε βρετανικό start-up που ειδικεύεται στον τρισδιάστατο ήχο
Η Facebook συνεχίζει να χτίζει την «αυτοκρατορία» της στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας. Ο «γίγαντας» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μόλις απέκτησε ένα μικρό start-up που ονομάζεται «Two Big Ears» και εξειδικεύεται στην τεχνολογία ήχου, την οποία η Facebook πρόκειται να ενσωματώσει στα projects της εικονικής πραγματικότητας σύμφωνα με ανακοίνωση που ανάρτησε την Δευτέρα στην επίσημη σελίδα της.
Οι όροι της εξαγοράς δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Η εταιρεία του Μαρκ Ζουκερμπέργκ ωστόσο, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία επέκτασης στον πολλά υποσχόμενο τομέα της εικονικής πραγματικότητας από τις αρχές του 2014 όταν απέκτησε την «Oculus VR», για 2 δισ. δολάρια.
Το start-up “Two Big Ears” με έδρα στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, συστάθηκε για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην βιομηχανία των βίντεο και των παιχνιδιών εφαρμόζοντας καλύτερα την λεγόμενη «χωρική ήχου» στα προϊόντα τους. Η χωρική ήχου παραπέμπει στην ιδέα της αναπαραγωγής ήχου σε ένα ζωντανό, τρισδιάστατο χώρο χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό από ηχεία και ενισχυτές με την τεχνολογία επεξεργασίας ήχου.
Αν κάποιος συνδεθεί με τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας και μεταφερθεί σε μια εικονική παραλία, ο ήχος που θα λαμβάνει από το ακουστικό θα πρέπει να του δώσει με ακρίβεια την παρουσίαση της σκηνής. Τα κύματα του ωκεανού θα πρέπει να ακούγονται πιο κοντά ή πιο μακριά ανάλογα με το που στέκεται κάποιος στο εικονικό περιβάλλον. Κάθε παρεμβολή ή καθυστέρηση στον ήχο θα μπορούσε να δημιουργήσει μια αποπροσανατολιστική εμπειρία και να καταστρέψει την αίσθηση της “εμβύθισης”.
H Facebook δεν εξηγεί λεπτομερώς πώς σχεδιάζει να ενσωματώσει την τεχνολογία στο «Oculus Rift» ακουστικό ή στο σχετικό λογισμικό, αλλά μια ανάρτηση στο Facebook από τους ιδρυτές του start-up αναφέρει πως η ομάδα του «θα πρέπει να εργαστεί με την ομάδα Oculus για να συνδυάσει εξειδίκευσή μας και να δημιουργήσει ό,τι καλύτερο στην κατηγορία του ήχου στην εικονική πραγματικότητα».
Επιπλέον, το λογισμικό του ήχου του «Two Big Ears» για την εικονική πραγματικότητα και η «360» βίντεο, που ονομάζεται πλέον «Facebook 360 Spatial Workstation», είναι τώρα διαθέσιμη δωρεάν μέσω του Facebook.
Απόσπασμα από την σχετική ανάρτηση:
«Από σήμερα, ο αγωγός μας για την κινηματογραφική εικονική πραγματικότητα και το «360» συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων συγγραφής, κωδικοποίησης και μηχανής αναζήτησης είναι διαθέσιμα δωρεάν μέσω της λήψης του παρακάτω συνδέσμου. Είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε την ανάπτυξη εξαιρετικών εργαλείων για μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο. Η 3D ception για τα παιχνίδια δεν θα είναι πλέον ένα ξεχωριστό προϊόν, αλλά θα εργάζεται με την ομάδα Oculus για να συνδυάσει την εξειδίκευσή της και να δημιουργήσουμε το καλύτερο προϊόν στην κατηγορία VR ήχου. Οι υφιστάμενοι επαγγελματίες- πελάτες μας θα συνεχίσουν να λαμβάνουν υποστήριξη σύμφωνα με την ισχύουσα συμφωνία μας για τους επόμενους 12 μήνες».
Η κίνηση αυτή έχει νόημα για την Facebook, καθώς αποπειράται να πείσει τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν εφαρμογές και λογισμικό για τη δική της «Oculus suite». Τόσο η «Facebook Oculus Rift» όσο και το ακουστικό «Samsung Gear VR», το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Samsung, υποστηρίζεται από το λογισμικό «Oculus» της Facebook.
Η Samsung υπολογίζει σε πάνω από ένα εκατομμύριο χρήστες του «Gear», τον Απρίλιο, υποδηλώνοντας μια αυξανόμενη δημοτικότητα για τις συσκευές εικονικής πραγματικότητας. Ωστόσο, αν και η «Oculus Rift» έχει συγκεντρώσει σχετικά θετικά σχόλια, υπάρχει ακόμα έλλειψη διαθέσιμων μέσων και λογισμικού σε σύγκριση με τα κινητά τηλέφωνα ή επιτραπέζιους υπολογιστές.
Η Facebook προσπαθεί να καταστήσει ευκολότερη για τους προγραμματιστές τη δημιουργία λογισμικού σχεδιασμένο για την εικονική πραγματικότητα και το λογισμικό της «Oculus». Δίνοντας στους προγραμματιστές εργαλεία για την καλύτερη ενσωμάτωση της τεχνολογίας ήχου, είναι ένας τρόπος για να τους δελεάσει.