To Minecraft μπαίνει στα σχολεία
- 07/08/2014, 20:39
- SHARE
Το δημοφιλές παιχνίδι μαθαίνει στα παιδιά τον κόσμο γύρω τους και τη χαρά της δημιουργίας και της συνεργασίας.
Από την παρουσίασή του το 2011 μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 100 εκατ. χρήστες σε όλες τις πλατφόρμες. Το παιχνίδι που επιτρέπει στον παίκτη να δημιουργεί κόσμους με «τουβλάκια» και στη συνέχεια να κινείται σε αυτούς -χτίζοντας, γκρεμίζοντας, ακόμα και παλεύοντας με αντιπάλους- στήριξε την επιτυχία του στο ότι κανένα παιχνίδι κανενός χρήστη δεν είναι όμοιο με κανενός άλλου. Καθένας δημιουργεί τον κόσμο του και την εμπειρία του. Κάτι σαν τα LEGO της ψηφιακής εποχής…
Το MinecraftEdu είναι η «σχολική» έκδοση του παιχνιδιού. Την εμπνεύστηκε ο Joel Levin, δάσκαλος στη Νέα Υόρκη, ο οποίος είδε τους μαθητές του να είναι παθιασμένοι με το Minecraft, να το παίζουν στις συσκευές τους και να παρακολουθούν με μανία τα σχετικά video στο YouTube.
Αφού έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο πρόγραμμα ένταξης του παιχνιδιού στο διδακτικό του πρόγραμμα, ήρθε σε επαφή με τους δημιουργούς της εφαρμογής, τη σουηδική εταιρεία Mojang. Μαζί τους, και με τον Φινλανδό δάσκαλο Santeri Koivisto, κατάφερε να δημιουργήσει την εκπαιδευτική έκδοση του παιχνιδιού με το όνομα MinecraftEdu.
Σήμερα, πάνω από 2.000 σχολεία σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το MinecraftEdu σε όλες τις τάξεις τους, από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο. Η θεματολογία του καλύπτει από τα πιο απλά θέματα μέχρι ιστορία και επιστήμες. Η ανοιχτή αρχιτεκτονική του και οι δυνατότητές του το κάνουν ιδανικό όχημα γνώσης για όλους.
Για παράδειγμα, στην Ιστορία οι δάσκαλοι μπορούν να αναδημιουργούν αρχαίους κόσμους και να βάζουν τους μαθητές να περιπλανώνται μέσα τους, να μετέχουν σε περιπέτειες και να συνομιλούν με προσωπικότητες. Ή οι μαθητές να κατασκευάζουν πόλεις, κτήρια ή άλλα μνημεία με βάση όσα έμαθαν στην τάξη.
Στη βιολογία, ένας δάσκαλος στην Αυστραλία δημιουργεί στο Minecraft τρισδιάστατα μοντέλα κυττάρων και νευροδιαβιβαστών για καλύτερη κατανόηση των λειτουργιών τους. Σε μη αγγλόφωνες χώρες το αποκλειστικά αγγλικό interface του παιχνιδιού «υποχρεώνει» τα παιδιά να μάθουν τη γλώσσα χωρίς προσπάθεια και χωρίς μελέτη, απλώς παίζοντας. Πάνω απ΄ όλα, το MinecraftEdu βοηθά στο να αντιμετωπιστεί η άποψη που θέλει τα βιντεοπαιχνίδια χάσιμο χρόνου και υποστηρίζει ότι προκαλούν εθισμό και κακή συμπεριφορά.
Αν η εκπαίδευση ψάχνει τους τρόπους να αξιοποιήσει τα εργαλεία του 21ου αιώνα στη μαθησιακή διαδικασία, αυτός είναι σίγουρα ένας από τους τρόπους να το πετύχει.
Διαβάστε ακόμη:
My e-tutor: Φέρνοντας την εκπαίδευση στα μέτρα σου
Η χρήση των online εργαλείων στην εκπαίδευση
Οι Έλληνες καλλιτέχνες των video games