Ο επόμενος στόχος του Xbox μετά τις κονσόλες
- 25/05/2023, 19:30
- SHARE
Η Microsoft δραστηριοποιείται στον κλάδο των βιντεοπαιχνιδιών για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά η κονσόλα της, το Xbox, είναι η αιώνια δεύτερη θέση. Το Xbox Series S/X του 2020 υστερεί σημαντικά σε πωλήσεις σε σύγκριση με το PlayStation 5 της Sony. Επί του παρόντος, υποφέρει από έλλειψη αποκλειστικότητας για «μεγάλα» παιχνίδια, και το πιο πρόσφατο, το Redfall, υπήρξε μια απογοήτευση. Επιπλέον, η τεράστια συγχώνευση των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Activision Blizzard, μια συμφωνία που θα οδηγούσε θεωρητικά σε επίλυση του προβλήματος περιεχομένου αγοράζοντας το Call of Duty και πολλά άλλα, αυτή τη στιγμή αναστέλλεται από τις ρυθμιστικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο επικεφαλής του Xbox, Φιλ Σπένσερ, είπε σε ένα πρόσφατο επεισόδιο της εκπομπής gaming Xcast μάλλον απογοητευμένος ότι «δεν ασχολείται με το να ξεπεράσει σε πωλήσεις τη Sony ή την Nintendo», υποδηλώνοντας ότι ο μακροχρόνιος πόλεμος κονσολών μεταξύ Xbox, Nintendo και PlayStation ήταν μια χαμένη μάχη για τη Microsoft. Αντί να διαφημίζει τα στοιχεία των πωλήσεων του Xbox, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία παρουσίασε τη συνδρομητική της υπηρεσία Game Pass ως δείκτη επιτυχίας: πόσα παιχνίδια έχει, πόσους συνδρομητές, πόσες ώρες έχουν παίξει. Ποντάρει σε ένα μέλλον μετά τις κονσόλες, στο να μπορείς να παίζεις παιχνίδια σε οποιαδήποτε οθόνη με τη βοήθεια διακομιστών cloud – ένα μέλλον με επίκεντρο τη ροή και τις συνδρομές που έχει ήδη μεταμορφώσει τη μουσική, τις ταινίες και την τηλεόραση.
Ωστόσο, τα σπουδαία παιχνίδια πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εάν θέλει να είναι επιτυχημένη. Η Microsoft βρίσκεται σε «αμόκ» εξαγορών τα τελευταία χρόνια, αγοράζοντας επιτυχημένους προγραμματιστές όπως η Bethesda (The Elder Scrolls, Fallout) και η Double Fine (Psychonauts 2), και φυσικά ξεκίνησε τη συγχώνευσή της με την Activision Blizzard. Αλλά κοιτάζει επίσης πιο μακριά ελπίζοντας ότι το Game Pass θα γίνει απαραίτητο, λέει η επικεφαλής σχέσεων με προγραμματιστές του Xbox, Σάρα Μποντ.
Το Xbox έχει επί του παρόντος συνεργασίες με προγραμματιστές στην Ανατολική Ευρώπη και την Ινδία και βρίσκεται σε αναζήτηση περισσότερων, λέει η Μποντ. «Αυτό που είναι σημαντικό είναι να προσελκύουμε δημιουργούς από περιοχές που δεν εξυπηρετούνται καθόλου… Τα παιχνίδια κονσόλας είναι πραγματικά συγκεντρωμένα σε ένα σύνολο αγορών: 200 εκατομμύρια άνθρωποι παίζουν σε κονσόλες σήμερα, αλλά 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι παίζουν παιχνίδια ευρύτερα. Μόλις κάποιος αποκτήσει πρόσβαση σε συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, παίζει παιχνίδια. Τι αρέσει λοιπόν στο μελλοντικό 1 δισεκατομμύριο παίκτες που θα έρθουν στο διαδίκτυο;» Περιγράφει την παγκόσμια ποικιλομορφία μεταξύ των προγραμματιστών παιχνιδιών και των στούντιο ως «μια ευκαιρία και μια επιτακτική ανάγκη» – η ευκαιρία είναι, λέει, όχι μόνο για να κερδίσουμε χρήματα από τους παίκτες, αλλά και να τους συνδέσουμε.
Οι εκπρόσωποι του Xbox υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι μια ποικιλία επιχειρηματικών μοντέλων, από παιχνίδια premium των 70 ευρώ, μοντέλα με συνδρομή έως δωρεάν παιχνίδια, ευνοούν τη δημιουργικότητα– και αν δεν μπορούν να νικήσουν τη Sony και τη Nintendo πουλώντας κονσόλες και παιχνίδια, ελπίζουν να κερδίσουν στη νέα αρένα του cloud και των παιχνιδιών που βασίζονται σε συνδρομές. Τόσο η εξαγορά της Activision Blizzard όσο και οι μικρότερης κλίμακας προσπάθειες της Microsoft να προσελκύσει μικρότερους προγραμματιστές από αναδυόμενες περιοχές gaming αποτελούν μέρος μιας θεμελιώδους αλλαγής στην τακτική για το Xbox: βλέπει τους παίκτες και όχι τις συσκευές ως το μέλλον των παιχνιδιών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: