Όταν το αυτοκίνητο «διαβάζει» τη διάθεσή μας
- 18/05/2014, 10:38
- SHARE
Οι συσκευές που ανιχνεύουν πότε έχουμε... νεύρα το καταγράφουν και μάλιστα ενημερώνουν τους γύρω μας.
Λίγα πράγματα στρεσάρουν τον σύγχρονο άνθρωπο περισσότερο από την τεχνολογία που δεν λειτουργεί όταν τη χρειάζεσαι (υπολογιστής που «κολλάει», τηλέφωνο που δεν πιάνει σήμα, μπαταρία που τελειώνει κ.λπ.). Και δεν είναι λίγοι οι ερευνητές που ψάχνουν πώς μπορούν να ανιχνεύσουν και να εκμεταλλευτούν αυτή την πληροφορία που στέλνει το σώμα μας, ώστε να αλλάξουν τη συμπεριφορά των συσκευών.
Βέβαια, οι αφορμές για στρες μπορεί να είναι πολύ περισσότερες (εργασιακές, προσωπικές κ.ά) αλλά τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις συσκευές μας; Για παράδειγμα, ο υπολογιστής μας μπορεί να αντιλαμβάνεται πότε το στρες μας έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα και να μας προτείνει να κάνουμε ένα διάλειμμα μέχρι να έρθει η τεχνική υποστήριξη. Ή το αυτοκίνητό μας να καταλαβαίνει από τις απότομες κινήσεις μας πως έχουμε νεύρα και να αλλάζει τη μουσική.
Επιστήμονες στο Stanford ανέπτυξαν έχει χειριστήριο παιχνιδομηχανής που «διαβάζει» σήματα μέσω του δέρματός μας, των καρδιακών παλμών, της έντασης στη λαβή και της αναπνοής και αλλάζει αντίστοιχα το gameplay (π.χ. αν βαριόμαστε ανεβάζει τη δυσκολία, αν στρεσαριζόμαστε τη μειώνει).
Αυτό μπορεί να είναι η αρχή για αμέτρητες εφαρμογές, μια και η αρχική πληροφορία μπορεί να «μεταφραστεί» σε διάφορες δράσεις, όχι μόνο σε παιχνίδια. Για παράδειγμα, μικροί αισθητήρες θα ανιχνεύουν την ανία σε παιδιά σε ώρα μαθήματος και αυτό ίσως είναι ένδειξη ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας.
Στο ΜΙΤ πειραματίζονται με μια διάταξη σύμφωνα με την οποία το χρώμα ενός αυτοκινήτου θα αλλάζει αν οδηγός του είναι θυμωμένος ή πολύ στρεσαρισμένος, ώστε οι άλλοι οδηγοί να ξέρουν τι… τους περιμένει.
Δείτε τους επιστήμονες του Stanford να εξηγούν την τεχνολογία
Διαβάστε ακόμη: