Reuters: Πώς η Intel έχασε 30 δισ. δολάρια από το Play Station 6 της Sony
- 16/09/2024, 19:20
- SHARE
Τα πως και τα γιατί η Intel έχασε το συμβόλαιο για το σχεδιασμό και την κατασκευή του τσιπ για το PlayStation 6 της Sony, το 2022, καταγράφει το Reuters.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα, η προσπάθεια της Intel να επικρατήσει της Advanced Micro Devices σε μια ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την προμήθεια του σχεδιασμού του επερχόμενου τσιπ PlayStation 6 και της Taiwan Semiconductor Manufacturing Co ως συμβατικού κατασκευαστή θα αντιστοιχούσε σε έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων και στην κατασκευή χιλιάδων πλακιδίων πυριτίου το μήνα.
Η Intel και η AMD ήταν οι δύο τελευταίοι υποψήφιοι στη διαδικασία υποβολής προσφορών για το συμβόλαιο.
Η ανάληψη της επιχείρησης σχεδιασμού chip για το Sony PlayStation 6 θα ήταν μια νίκη για το τμήμα σχεδιασμού της Intel και θα αποτελούσε ταυτόχρονα μια νίκη για την εργολαβική κατασκευή της εταιρείας, ή αλλιώς την επιχείρηση χυτηρίου, η οποία ήταν το κεντρικό σημείο του σχεδίου ανάκαμψης του διευθύνοντος συμβούλου της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ.
Ο Γκέλσινγκερ ανακοίνωσε τα σχέδια της Intel για τη δημιουργία μιας μονάδας χυτηρίου το 2021 και την εγκαινίασε επίσημα σε μια εκδήλωση στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Η συμφωνία για τα τσιπ PlayStation προερχόταν από το τμήμα σχεδιασμού της Intel, αλλά θα ήταν μια ευλογία για την οικονομική απόδοση της επιχείρησης χυτηρίου μετά τον φετινό διαχωρισμό.
Οι λεπτομέρειες των συζητήσεων και ο τρόπος με τον οποίο η Intel έχασε το συμβόλαιο για τη μη ανακοινωθείσα ακόμη κονσόλα παιχνιδιών επόμενης γενιάς της Sony αναφέρονται εδώ για πρώτη φορά.
Συνήθως, οι κονσόλες της Sony πωλούν περισσότερες από 100 εκατομμύρια μονάδες σε διάστημα μισής δεκαετίας. Για έναν σχεδιαστή τσιπ, η δραστηριότητα των κονσολών αποφέρει χαμηλότερο κέρδος από τα μικτά περιθώρια κέρδους άνω του 50% για προϊόντα όπως τα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης, αλλά παρ’ όλα αυτά αποτελεί σταθερή δραστηριότητα που μπορεί να επωφεληθεί από την τεχνολογία που έχει ήδη αναπτύξει μια εταιρεία.
Η επιχείρηση της Sony θα μπορούσε επίσης να έχει βοηθήσει στην ενίσχυση της επιχείρησης εργολαβικής κατασκευής της Intel, η οποία τώρα αγωνίζεται να βρει νέους μεγάλους πελάτες.
Μια διαφωνία σχετικά με το πόσα κέρδη θα έπαιρνε η Intel από κάθε τσιπ που πωλούσε στον ιαπωνικό γίγαντα ηλεκτρονικών ειδών εμπόδισε την Intel να συμβιβαστεί στην τιμή με τη Sony, σύμφωνα με δύο από τις πηγές. Αντ’ αυτού, η ανταγωνίστρια AMD απέσπασε το συμβόλαιο μέσω μιας ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών που απέκλεισε άλλους, όπως η Broadcom, μέχρι που απέμειναν μόνο η Intel και η AMD.
Οι συζητήσεις μεταξύ Sony και Intel διήρκεσαν μήνες το 2022 και περιλάμβαναν συναντήσεις μεταξύ των διευθύνοντων συμβούλων των δύο εταιρειών, δεκάδων μηχανικών και στελεχών.
Σε απάντηση στην αναφορά του Reuters σχετικά με τις συνομιλίες για το PlayStation 6 και την αποτυχία της Intel να κερδίσει την επιχείρηση, ένας εκπρόσωπος της Intel δήλωσε: «Διαφωνούμε έντονα με αυτόν τον χαρακτηρισμό, αλλά δεν πρόκειται να σχολιάσουμε οποιεσδήποτε τρέχουσες ή πιθανές συζητήσεις με πελάτες.Έχουμε ένα πολύ υγιές πελατολόγιο τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και σε επίπεδο foundry και είμαστε απόλυτα επικεντρωμένοι στην καινοτομία για την ικανοποίηση των αναγκών τους».
Η Sony και η Broadcom δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.Η AMD αρνήθηκε να σχολιάσει.
Συμβατότητα
Η τρέχουσα γενιά των κονσολών PlayStation της Sony τροφοδοτείται από προσαρμοσμένα τσιπ με συμβόλαιο σχεδιασμού που εκτελείται από την AMD.
Η Sony ανακοίνωσε το PlayStation 5 Pro την περασμένη εβδομάδα, αλλά δεν έχει ακόμη παρουσιάσει την επόμενη γενιά. Χρόνια μετά την κυκλοφορία του 2020, η Sony δήλωσε ότι πούλησε 20,8 εκατομμύρια συστήματα PlayStation 5 πρώτης γενιάς το οικονομικό έτος 2023.
Παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google και η Amazon βασίζονται σε εξωτερικούς προμηθευτές για να βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την κατασκευή προσαρμοσμένων τσιπ AI, η Sony βασίζεται σε έμπειρους εργολάβους σχεδιασμού για την κατασκευή των επεξεργαστών για τα συστήματα.
Οι σχεδιασμοί τσιπ κονσόλας συνήθως προσπαθούν να διασφαλίσουν τη συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις του συστήματος, ώστε οι χρήστες να μπορούν να εκτελούν παλαιότερα παιχνίδια στο νέο υλικό. Η μετάβαση από την AMD, η οποία κατασκεύασε το chip του PlayStation 5, στην Intel θα έθετε σε κίνδυνο την προς τα πίσω συμβατότητα, η οποία αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των μηχανικών και των στελεχών της Intel και της Sony.
Η διασφάλιση της συμβατότητας προς τα πίσω με προηγούμενες εκδόσεις του PlayStation θα ήταν δαπανηρή και θα απαιτούσε πόρους μηχανικής.Το να επιτρέπεται στους χρήστες του PlayStation να παίζουν παιχνίδια που έχουν αγοράσει για παλαιότερα συστήματα είναι ένα χαρακτηριστικό που η Sony συχνά περιλαμβάνει σε ένα σύστημα επόμενης γενιάς.
Έχοντας χάσει το πρώτο κύμα της έκρηξης της Τεχνητής Νοημοσύνης που κυριαρχείται από την Nvidia και την AMD, η Intel ανακοίνωσε ένα καταστροφικό δεύτερο τρίμηνο τον Αύγουστο. Η Intel ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μειώσει το 15% του εργατικού δυναμικού της για να εξοικονομήσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια και ετοίμασε ένα σχέδιο για τη μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών για την επέκταση των εργοστασίων της, που αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της για τα χυτήρια.
Η ξαφνική αποχώρηση του Λιπ-Μπου Ταν, ενός μέλους του διοικητικού συμβουλίου υψηλού προφίλ, λόγω διαφωνιών για το μέλλον της Intel, προσέθεσε στις προκλήσεις της εταιρείας καθώς ο Γκέλσινγκερ και άλλα στελέχη της Intel παρουσίασαν σχέδια στο διοικητικό συμβούλιο σε μια συνεδρίαση την περασμένη εβδομάδα, δήλωσαν πολλές πηγές. Το Reuters ανέφερε στις αρχές του μήνα σχετικά με την προγραμματισμένη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει τις συζητήσεις του διοικητικού συμβουλίου.
Τα πιθανά σχέδια περιλαμβάνουν ιδέες σχετικά με το πώς θα ξυριστούν οι επιχειρήσεις που η Intel δεν μπορεί πλέον να αντέξει οικονομικά να λειτουργεί, ανέφερε το Reuters. Τα στελέχη αναμένεται επίσης να συζητήσουν το μέλλον της μονάδας προγραμματιζόμενων τσιπ της Intel, Altera, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής πώλησης, και την επέκταση της παραγωγής της στη Γερμανία.
Η Intel διαχώρισε τις δραστηριότητες σχεδιασμού και κατασκευής της υπό τη θητεία του Γκέλσινγκερ και αναφέρει χωριστά τα οικονομικά αποτελέσματα από το πρώτο ημερολογιακό τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τον Απρίλιο, η εταιρεία γνωστοποίησε λειτουργικές ζημίες ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις.
Η Intel δυσκολεύεται να βρει έναν πελάτη-μάρκα για τον οποίο να μπορεί να μιλήσει δημοσίως για την πρώτη διαδικασία κατασκευής, γνωστή ως 18A, η οποία είναι ανοικτή σε άλλες εταιρείες. Εάν η Intel είχε κερδίσει το τσιπ του PlayStation 6, θα μπορούσε να απασχολήσει τη μονάδα χυτηρίου της για περισσότερα από πέντε χρόνια, δήλωσαν δύο από τις πηγές.
Η επιχείρηση κονσολών της Sony θα μπορούσε να είχε αντλήσει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια στην Intel κατά τη διάρκεια της σύμβασης, σύμφωνα με τις εσωτερικές προβλέψεις της Intel, είπαν δύο από τις πηγές. Το PlayStation 2 πούλησε περίπου 150 εκατομμύρια μονάδες από το λανσάρισμά του το 2000.
Ένα μακροχρόνιο συμβόλαιο με τη Sony θα βοηθούσε να έρθουν νέοι μεγάλοι πελάτες για την προσπάθεια της Intel να κατασκευάσει συμβόλαια, είπαν οι δύο πηγές, καθώς η Intel συνεχίζει να αγωνίζεται να προσελκύσει πελάτες για την προηγμένη διαδικασία 18A.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:
- Satori: Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη εδώ και φέρνει πραγματικά οφέλη σε μεγάλους οργανισμούς στην Ελλάδα
- Είστε εθισμένοι στο smartphone σας; Πώς θα το καταλάβετε και πώς θα το αντιμετωπίσετε
Πηγή: reuters.com