Τι επιφυλάσσει η αγορά των applications φέτος
- 12/03/2017, 20:05
- SHARE
Ποιο θα είναι το επόμενο Pokemon GO;
Το 2016, τα downloads από τα app store κινητών συσκευών έφτασαν τα 90 δισεκατομμύρια, ενώ ο συνολικός χρόνος που αφιερώθηκε σε εφαρμογές άγγιξε τις 900 δισεκατομμύρια ώρες.
Επιχειρηματικά, η οικονομία των εφαρμογών αποδείχθηκε πιο προσοδοφόρα από ποτέ. Οι εκδότες εφαρμογών είχαν έσοδα 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συνολικά, από το iOS App Store και το Google Play.
Και το 2017 είναι σίγουρο ότι θα αποδειχθεί άλλο ένα εξαιρετικό έτος για το οικοσύστημα των εφαρμογών.
Οι εφαρμογές λιανικής πώλησης βρέθηκαν στα ύψη και η Μαύρη Παρασκευή του 2016 ήταν η πρώτη μέρα κατά την οποία οι διαδικτυακές πωλήσεις μέσω κινητών συσκευών ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στις ΗΠΑ. Το 44 τοις εκατό της διαδικτυακής κίνησης και το 31 τοις εκατό των πωλήσεων λιανικής το 2016 διοχετεύθηκαν μέσω κινητών συσκευών, ενώ ο χρόνος που οι καταναλωτές ξόδεψαν σε shopping apps αυξήθηκε κατά 52% σε ετήσια βάση τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους.
Οι εφαρμογές streaming, όπως το Netflix και το Spotify, παρέμειναν στο top-5 της λίστας με τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές για το 2016, με όρους συνολικών εσόδων.
Οι πέντε κορυφαίες streaming apps ήταν οι YouTube, Netflix, ESPN, CNN και Amazon Video.
Ιδιαίτερα για τις τρεις πρώτες apps, παρατηρήθηκε τεράστια αύξηση εσόδων στις ΗΠΑ, την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να προβούν σε αγορές εντός των εφαρμογών για να πληρώσουν γι’ αυτό τον τύπο συνδρομητικών υπηρεσιών.
Στις τραπεζικές υπηρεσίες – τόσο από καθιερωμένα τραπεζικά ιδρύματα όσο κι από εταιρείες του κλάδου του fintech όπως η Venmo, η Credit Karma και η PayPal – παρατηρήθηκε αύξηση του αριθμού των χρηστών αυτών των εφαρμογών. Αυτές οι πιο πρόσφατες υπηρεσίες ενδέχεται να αποδιοργανώσουν τα παραδοσιακά μοντέλα λιανικής τραπεζικής, χάρη στην ευκολία χρήσης τους.
Όμως, οι μεγάλες τράπεζες συνεχίζουν να ηγούνται και στις εφαρμογές, με την Chase να καταλαμβάνει την 1η θέση μεταξύ όλων των apps λιανικής τραπεζικής, με σχεδόν 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Ακολουθούν οι Bank of America, Wells Fargo, Capital One και Discover.
Τέλος, ο κλάδος των εφαρμογών gaming χαρακτηρίστηκε από τον θρίαμβο του Pokemon GO. Προσελκύοντας εκατομμύρια χρηστών που δεν ήταν ήδη παίκτες, η εφαρμογή άγγιξε ένα επίπεδο επιτυχίας δίχως προηγούμενο. Το παιχνίδι είχε έσοδα 800 εκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε 110 ημέρες, ενώ μέχρι το τέλος του 2016 το νούμερο είχε ξεπεράσει τα 950 εκατομμύρια δολάρια.
Συνολικά, η οικονομία των apps αναμένεται να φέρει έσοδα 189 δισεκατομμυρίων δολαρίων στους εκδότες εφαρμογών μέχρι το 2020.
Παραμένει άγνωστο το ποιο θα είναι το επόμενο Pokemon GO, δηλαδή η επόμενη τρομερά επιτυχημένη εφαρμογή, αλλά είναι σίγουρο ότι θα προκύψουν νέες ευκαιρίες για όλους τους κλάδους.