Το νέο στούντιο βιντεοπαιχνιδιών που ετοιμάζει το Netflix είναι ένα μεγάλο στοίχημα
- 29/09/2022, 09:33
- SHARE
του Jacob Carpenter
Η ονομασία «Netflix Originals» ήταν πάντα κάπως παραπλανητική.
Σε αντίθεση με το υπονοούμενο που δημιουργεί η λέξη «πρωτότυπο», το Netflix δεν παράγει στην πραγματικότητα ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Αντίθετα, αναθέτει παραγωγές που υλοποιούνται από εξωτερικές εταιρείες παραγωγής —τη Sony Pictures Television και τη Shondaland, για να αναφέρουμε δύο— και διανέμει το περιεχόμενο στην ομώνυμη πλατφόρμα του.
Είναι μια προσέγγιση που έχει κάνει θαύματα για το Netflix, επιτρέποντάς του να συνεργαστεί με μια σειρά ταλέντων υψηλού προφίλ και να αποφύγει μερικά από τα απαγορευτικά κόστη που σχετίζονται με την ιδιότητα του παραγωγού και του διανομέα.
Ήταν λοιπόν λίγο περίεργο να ακούσουμε ότι το Netflix θα αναλάβει αυτό το διπλό ρόλο με το εγχείρημά του στον κλάδο ηλεκτρονικών παιχνιδιών για κινητά.
Οι υπεύθυνοι του Netflix ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι η εταιρεία θα δημιουργήσει ένα εσωτερικό στούντιο ηλεκτρονικών παιχνιδιών «από το μηδέν» στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, με στόχο την παραγωγή τίτλων για τη συνδρομητική του πλατφόρμα ροής. Η απόφαση έρχεται 14 μήνες αφότου το Netflix ανακοίνωσε τις προθέσεις του να συμμετάσχει στη «μάχη» των ηλεκτρονικών παιχνιδιών για κινητά, μια κίνηση που έχει προβληματίσει ορισμένους επενδυτές και αναλυτές.
Οι λεπτομέρειες για το προτεινόμενο στούντιο ήταν ελάχιστες, αν και τα στελέχη του Netflix επιβεβαίωσαν ότι ο βετεράνος της Zynga και της Electronic Arts, Marko Lastikka, θα είναι διευθυντής του στούντιο. Αξιωματούχοι της εταιρείας είπαν ότι επέλεξαν το Ελσίνκι επειδή είναι «το μέρος όπου υπάρχουν μερικά από τα καλύτερα ταλέντα στο σχεδιασμό παιχνιδιών στον κόσμο» και έχει ήδη την έδρα της η Next Games, μια εταιρεία που εξαγοράστηκε από το Netflix νωρίτερα φέτος για 72 εκατομμύρια δολάρια.
Σε μια δήλωση τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος των στούντιο παιχνιδιών του Netflix, Amir Rahimi, είπε ότι η εσωτερική μονάδα θα λειτουργεί ανεξάρτητα από τις τρεις μικρές εταιρείες προγραμματισμού που αγόρασε το Netflix τους τελευταίους 12 μήνες. Το Netflix αναμένεται επίσης να συνεχίσει να φιλοξενεί παιχνίδια από εξωτερικούς δημιουργούς, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει σχεδόν και τα περίπου 30 παιχνίδια που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα της εταιρείας.
«Είναι ακόμη νωρίς και έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε για να προσφέρουμε μια εξαιρετική εμπειρία παιχνιδιών στο Netflix», είπε ο Rahimi. «Η δημιουργία ενός παιχνιδιού μπορεί να διαρκέσει χρόνια, επομένως είμαι περήφανος που βλέπω πώς χτίζουμε σταθερά τα θεμέλια του στούντιο παιχνιδιών μας τον πρώτο χρόνο και ανυπομονώ να μοιραστούμε αυτά που θα παράγουμε τα επόμενα χρόνια».
Τα σχόλια του Rahimi υποδηλώνουν ότι το Netflix βλέπει τον κλάδο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και την εσωτερική ανάπτυξη παιχνιδιών ως ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα, δίνοντας στο νέο στούντιο χρόνο να βρει τα πατήματά του. Ωστόσο, η απόφαση για την κατασκευή μιας εσωτερικής μονάδας παιχνιδιών εγκυμονεί κάποιους κινδύνους.
Μέχρι σήμερα, καμία εταιρεία δεν έχει δημιουργήσει με επιτυχία παιχνίδια για κινητά με μεγάλες πωλήσεις προσφέροντας παράλληλα μια συνοδευτική πλατφόρμα, πόσο μάλλον μια που εξαρτάται από τα έσοδα από τις συνδρομές.
Τα παιχνίδια για κινητά που παίζονται με τη μεγαλύτερη συμμετοχή όλων των εποχών είναι διαθέσιμα μέσω εφαρμογών που φορτώνονται ανεξάρτητα στα λειτουργικά συστήματα Apple iOS και Android. Το Roblox είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα, αλλά προσφέρει απλώς εργαλεία στους προγραμματιστές για να δημιουργούν παιχνίδια. Η Apple και η Google φαίνεται να φιλοξενούν σχετικά επιτυχημένες πλατφόρμες συνδρομής παιχνιδιών για κινητά (καμία από τις δύο δεν δημοσιεύει αριθμούς συνδρομητών), αλλά δεν αναπτύσσουν τίτλους εσωτερικά. Η Nintendo είναι πιθανώς το πλησιέστερο πιθανό ανάλογο, ωστόσο η πλατφόρμα της υπάρχει σε μεγάλο βαθμό σε μια φορητή κονσόλα.
Η δέσμευση του Netflix σε ένα εσωτερικό στούντιο παιχνιδιών παραμένει επίσης ασαφής.
Παρόλο που τέτοια τμήματα δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά για τον ευρύτερο σχεδιασμό του Netflix – η εταιρεία μόλις ξόδεψε 200 εκατομμύρια δολάρια σε μια υπερπαραγωγή δράσης των Ryan Gosling – Chris Evans που …δεν βλέπεται – τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας δεν είναι ενθαρρυντικά. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης των κερδών και των διαφημιζόμενων, σε συνδυασμό με μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις δανείων 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Ιούνιο, ανάγκασε το Netflix να μπει σε κατάσταση εξορθολογισμού δαπανών φέτος.
Και όπως σημείωσε ο Rahimi, το στούντιο παιχνιδιών του Netflix πιθανότατα θα χρειαστεί πολλά χρόνια για να παράγει οτιδήποτε σοβαρό. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, είναι πιθανό τα γούστα να έχουν αλλάξει ή οι νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα, να έχουν αντικαταστήσει τα παιχνίδια για κινητά.
Ίσως το Netflix έχει κάποιο μεγαλύτερο όραμα για το στούντιο παιχνιδιών του, ένα όραμα που δεν μπήκε στο δελτίο τύπου των τριών παραγράφων της εταιρείας. Η ανακοίνωση της Δευτέρας δεν αναφέρει πουθενά τα κινητά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο το νέο στούντιο να επικεντρωθεί περισσότερο στο gaming που βασίζεται στο cloud.
Το Netflix σίγουρα έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη όσον αφορά τη διατάραξη του status quo της βιομηχανίας ψυχαγωγίας. Για τους ηγέτες του Netflix, η υπομονή και η εκτέλεση —και φυσικά η δημιουργία κάποιων επιτυχιών— θα είναι καθοριστικοί παράγοντες.