Βιντεοπαιχνίδια: Ανακάμπτει και χωρίς νέες πλατφόρμες η παγκόσμια αγορά

Βιντεοπαιχνίδια: Ανακάμπτει και χωρίς νέες πλατφόρμες η παγκόσμια αγορά
epa08814964 Visitors look at the new Sony PlayStation 5 (PS5) console installed inside a plastic case at a discount chain store in Tokyo, Japan, 12 November 2020. Sony Interactive Entertainment Inc. launched its new home video game console PlayStation 5 on 12 November 2020 in Japan, USA, Canada, Mexico, Australia and New Zealand. Sony Interactive Entertainment added it will launch PS5 in Europe, Middle East, Latin America, Asia and South Africa on 19 November. As the consoles are mostly sold out on launch day, several stores display panels informing customers that the date of the next PS5 shipping has not yet been confirmed. EPA/KIMIMASA MAYAMA Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι κατασκευαστές παιχνιδομηχανών ενισχύονται, παρότι η αγορά είναι στάσιμη…

Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές περιμένουν περισσότερο για να αντικαταστήσουν τα smartphones και τα αυτοκίνητά τους. Αυτή η τάση εξαπλώνεται και στους κατασκευαστές παιχνιδομηχανών: Οι παλαιότερες κονσόλες, που κάποτε σήμαιναν σταθερή πτώση στα έσοδα, είναι ισχυρά «χαρτιά» για εταιρείες όπως η Sony και η Nintendo. Οι εξελίξεις στη βιομηχανία θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στις ιαπωνικές εταιρείες παιχνιδιών.

Ιστορικά, η διάρκεια ζωής μιας παιχνιδομηχανής ήταν περίπου πέντε χρόνια. Το Nintendo Switch διανύει πλέον το όγδοο έτος του, ενώ η πιο πρόσφατη κονσόλα της Sony, το PlayStation, κλείνει πέντε χρόνια. Ακριβώς την περίοδο που οι κατασκευαστές θα έβλεπαν απότομη πτώση στις πωλήσεις, τα κέρδη της Sony αυξήθηκαν κατά 68% ξεπερνώντας τις προσδοκίες για το τελευταίο τρίμηνο, με τα κέρδη από τη μονάδα παιχνιδιών να τριπλασιάζονται.

Οι πωλήσεις της συνδρομητικής υπηρεσίας της Sony για πρόσβαση σε παιχνίδια, δικτυακές υπηρεσίες και online περιεχόμενο επίσης αυξάνονται. Το cloud streaming και η ψηφιακή διανομή παιχνιδιών προσφέρουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε σύγκριση με το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο hardware. Αυτό έρχεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τη Sony, της οποίας άλλες δραστηριότητες, όπως οι ταινίες και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, έχουν επηρεάσει αρνητικά τα συνολικά έσοδα του ομίλου.

Οι πωλήσεις στον τομέα της παραγωγής ταινιών είναι ασθενείς λόγω λιγότερων σειρών που παραδόθηκαν στη μονάδα τηλεοπτικών παραγωγών, εν μέρει εξαιτίας καθυστερήσεων που συνδέονται με τις απεργίες στο Χόλιγουντ. Οι πωλήσεις στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών υποχώρησαν, με σημαντική πτώση στα έσοδα της Sony Life. Μια αυξανόμενη καθαρή ζημιά από επενδύσεις έχει αυξήσει τις ανησυχίες των επενδυτών.

Η μακροζωία των κονσολών είναι πολύ καλή είδηση για τη Nintendo, η οποία παράγει περισσότερο από το 90% των εσόδων του ομίλου από το hardware και το software παιχνιδιών. Ένας λόγος για αυτή τη μετατόπιση σε ό,τι αφορά τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των προϊόντων είναι ότι τα γραφικά και η απόδοση των υπαρχουσών κονσολών έχουν φτάσει σε τόσο προηγμένο επίπεδο που η απόκτηση της τελευταίας κονσόλας δεν είναι τόσο σημαντική.

Τα παιχνίδια που είναι διαθέσιμα για κάθε γενιά κονσόλας αποτελούν έναν άλλο παράγοντα. Σε αντίθεση με τους κατασκευαστές κονσολών, οι δημιουργοί παιχνιδιών έχουν κίνητρο να κάνουν τα προϊόντα τους διαθέσιμα για τις παλαιότερες κονσόλες, ώστε να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους από κάθε παιχνίδι.

Η απόλυτη δοκιμασία θα είναι οι χριστουγεννιάτικες αγορές, η πλέον κρίσιμη περίοδος για τις πωλήσεις παιχνιδοκονσολών, με τις εταιρείες να προσφέρουν ελάχιστα νέα προϊόντα. Η αναβαθμισμένη έκδοση του PlayStation 5 της Sony, που προσφέρει καλύτερα γραφικά, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο. Ωστόσο, αυτό είναι απίθανο να κάνει σημαντική διαφορά για πολλούς παίκτες.

Η αύξηση των πωλήσεων κονσολών κατά την εορταστική περίοδο και των συνδρομών για περιεχόμενο υψηλού περιθωρίου κέρδους online θα αποτελέσει απόδειξη μιας ελκυστικής, νέας κανονικότητας για τη βιομηχανία των παιχνιδιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: