PRODUCTION - 04 November 2021, Berlin: A man holds a controller of the Xbox Series X gaming console. Playstation 5 and Xbox Series X have been on the market for a year, but there are still supply problems. (to dpa "Scarce boxes: Why the new game consoles are hard to buy") Photo: Fabian Sommer/dpa (Photo by Fabian Sommer / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Photo: AFP
Το 2022 προβλέπεται μια ενδιαφέρουσα χρονιά στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.
Το online gaming είναι μια από τις μεγαλύτερες και προσοδοφόρες βιομηχανίες των τελευταίων χρόνων, και σίγουρα όχι τυχαία. Τα διαδικτυακά παιχνίδια αναβαθμίζουν συχνά το περιεχόμενό τους και δεν απαιτούν συνδρομές, αλλά περισσότερο κάποιες αγορές “πακέτων” προκειμένου να αυξήσουν την εμπειρία των χρηστών. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και παλαιότερα παιχνίδια μπορούν να συνεχίσουν να δημιουργούν έσοδα και η επακόλουθη δημιουργία κοινότητας δελεάζει τους παίκτες να παραμείνουν σε μία πλατφόρμα αντί να αναζητούν εναλλακτικές.
Με την προοπτική τεράστιων κερδών, το 2022 διαμορφώνεται ήδη ως μια ταραχώδης χρονιά στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, με σημαντικούς παίκτες να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια τους και να ενισχύουν την τεχνογνωσία τους στο στούντιο: Πρώτα η εξαγορά της Zynga από την Take-Two, στη συνέχεια το mega-deal των 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ της Microsoft και της Activision Blizzard King, και τώρα η Sony αγοράζει την Bungie, την δημιουργό του δημοφιλούς υβριδικού online παιχνιδιού Destiny 2, για περίπου 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στη λίστα που ακολουθεί θα δούμε ποιες εταιρείες προσπαθούν να ενισχύσουν την online κυριαρχία τους, επενδύοντας σε στούντιο.
(200611) -- HONG KONG, June 11, 2020 (Xinhua) -- The stock code of NetEase 9999. is seen at the trading hall of Hong Kong Exchanges and Clearing Limited (HKEX) in Hong Kong, south China, June 11, 2020. (Xinhua/Wang Shen) (Photo by WANG SHEN / XINHUA / Xinhua via AFP)
Photo: AFP
1 στούντιο
5. Nintendo
A Nintendo logo is pictured at a store for Japanese games giant Nintendo in Tokyo on February 3, 2022. (Photo by Behrouz MEHRI / AFP)
Photo: AFP
7 στούντιο
4. Tencent
epa08921399 (FILE) - A sign hangs outside the headquarters of Tencent, the parent company of Chinese social media giant WeChat, in Beijing, China, 18 August 2020 (reissued 06 January 2021). On 05 January 2021 US President Donald Trump signed an executive order banning transactions with eight Chinese-connected apps, including Alipay owned by Ant Group Co and other apps owned by Chinese tech giant Tencent Holdings Ltd. EPA/WU HONG
Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ
14 στούντιο
3. Electronic Arts
epa06797871 Electronic Arts CEO Andrew Wilson walks off stage after opening the Electronic Arts press conference at the Hollywood Palladium in Hollywood, California, USA, 09 June 2018. The E3 expo introduces new games and gaming devices and is an anticipated annual event among gaming enthusiasts and marketers. The event runs from 12 to 14 June. EPA/MIKE NELSON
Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ
21 στούντιο
2. Sony
ANKARA, TURKEY - MARCH 21: In this photo illustration, a computer screen displays the logo of "Evolution Championship Series" and a smart phone screen displays the logo of "Sony" in Ankara, Turkey on March 21, 2021. Dogukan Keskinkilic / Anadolu Agency (Photo by Dogukan Keskinkilic / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Photo: AFP
21 στούντιο
1. Microsoft
(FILES) In this file photo taken on March 5, 2018 the logo of French headquarters of American multinational technology company Microsoft, is pictured in Issy-Les-Moulineaux, a Paris suburb. - Software giant Microsoft will let employees work from home permanently if they choose to, US media reported on October 9, 2020, becoming the latest employer to expand work-from-home provisions prompted by the Covid-19 pandemic. (Photo by GERARD JULIEN / AFP)
Photo: AFP
23 στούντιο και 9 εκκρεμούν μαζί με την εξαγορά της Activision Blizzard